DENIZ - Denizbank A.Ş
VILI :: BRISA-DENTA
1 sayfadaki 1 sayfası
Geri: DENIZ - Denizbank A.Ş
DENİZBANK İLK ÇEYREKTE NET KARINI %48 ARTIRARAK, 126 MİLYON TL’YE ULAŞTIRDI DenizBank’ın 2009 yılı ilk çeyrek konsolide net kârı bir önceki yıla göre %48’lik bir artış ile 126 milyon TL olarak gerçekleşti. Banka, dengeli ve güçlü bilanço yapısını koruyarak, konsolide aktiflerini 2008 sonuna göre %5, geçen yılın aynı dönemine göre %15 oranında artırarak 25 milyar 352 milyon TL’ye yükseltti. DenizBank, 2008 yılında gerçekleştirdiği sermaye artırımı ile sektörün çok üzerinde büyüyen özkaynaklarını, 2009 yılının ilk çeyreğinde de %6 oranında artırarak 2 milyar 427 milyon TL’ye ulaştırdı. DenizBank’ın özkaynak büyümesi geçen yılın aynı dönemine göre %40 ile sektör ortalamasının oldukça üzerinde seyretti. Banka’nın konsolide sermaye yeterlilik rasyosu da %15.29 olarak gerçekleşti. DenizBank 2009 yılının ilk çeyreğinde, global mali kriz nedeniyle sektörün performansında önemli bir etkisi olan fonlama konusunda başarılı bir performans sergiledi. Güçlü ortağı Dexia’nın her zamanki desteği dışında DenizBank, mevduatını da %9 oranında artırarak 12 milyar 896 milyon TL’ye yükseltti. Bankanın konsolide kredileri, 2008 sonuna göre %6 ve bir önceki yılın aynı dönemine göre %16 oranında artışla, ilk çeyrekte 18 milyar 202 milyon TL’ye çıktı. Mevduatı krediye dönüştürme rasyosu %141 olarak gerçekleşen DenizBank, 2009 yılına da bu alanda ilk 10 banka arasında en üst sıralardaki yerini koruyarak başlamış oldu. DenizBank, ülke ekonomisinin can damarı olarak nitelendirdiği KOBİ’lerin ihtiyaçlarına özel olarak tasarladığı yenilikçi ürünlerle sunduğu finansman desteğini 2009 yılının ilk çeyreğinde de sürdürdü. İşletmelerin mal ve hizmet alımları için sermaye ihtiyaçlarına uzun vadeli finansman seçeneği sunan “Sermayenize Destek Kredisi” ve dört farklı kredi seçeneğini tek bir kartta birleştiren “İşletme Kart” ile işletmelere kredi sağlayan DenizBank böylece işletme kredilerini geçen yılın aynı dönemine göre %23, 2008 sonuna göre de %9 oranında artırarak, 2 milyar 862 milyon TL’ye yükseltti. Banka ayrıca KOBİ’lere, kriz ortamında risklerini etkin şekilde yönetebilmeleri yönünde “doğru yönetim sistemleri” konusunda danışmanlık hizmetleri de sundu. Tarım kredilerinde geçen yılın aynı dönemine oranla %77 oranında büyüyen DenizBank’ın bu sektöre sağladığı finansman desteği 1.5 milyar TL’ye ulaştı... DenizBank, tarım sektörünün gelişmesi yönünde sürdürdüğü faaliyetler ve çiftçilere sunduğu finansal çözümler ile tarıma en büyük yatırımı yapan özel banka konumunu, 2009 yılının ilk çeyreğinde de korudu. Banka, 2003 yılında 4 adet tarımsal ürün finanse ederken bu sayıyı 120’ye ulaştırdı ve kredili üretici sayısını da 250 bine yükseltti. Bitkisel ürünlerin yanısıra arazi alımından, tarım ekipmanı alımlarına, örtü altı tarımdan, hayvancılık yatırımlarına kadar üreticilerin tüm ihtiyaçları için 355 farklı kredilendirme modeli sunabilen DenizBank bu hizmetler ile 2009 yılının ilk çeyreğinde tarım kredilerini, bir önceki yılın aynı dönemine göre de %77 oranında artırarak, 1.5 milyar TL’ye yükseltti. DenizBank, ülke çapında üreticilere daha da yakın olma hedefiyle, 2009 yılı sonuna kadar sayısı 60’a ulaşacak olan “özel tarım şubeleri” sayesinde, tarımda müşteri sayısını 350 bine, tarım kredisi hacmini ise 1milyar 850 milyon TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor. DenizBank, 2009 yılının ilk çeyreğinde Bireysel Bankacılık alanında da sektörünün üzerinde bir performans sergiledi. Özel kredi kampanyaları ile müşterilerin yoğun ilgi gösterdiği “Düşeş Kredi” ve “Cebimde Kredi” kampanyalarını bu dönemde de sürdüren DenizBank, sektördeki gerilemeye rağmen tüketici kredilerini 2008 sonuna göre %2, bir önceki yılın ilk çeyreğine göre ise %25 oranında artırarak 3 milyar 759 milyon TL’ye yükseltti. Hakan Ateş: “2009 yılına da dikkate değer başarıda bir performansla başladık hedefimiz büyüme grafiğimizi sürekli daha yükseğe taşımak” 2009 yılının ilk çeyrek rakamlarını değerlendiren DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Başkanı Hakan Ateş, Bankanın yıllardır başarıyla izlediği ‘sürdürülebilir ve kârlı büyüme’ stratejisini 2009 yılında da devam ettireceklerini ilk çeyrek sonuçlarının da bunu somut olarak teyid ettiğini söyledi. Ateş şöyle devam etti: “Finansal süpermarket anlayışımız çerçevesinde, her kesimden müşterimizin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilen, yenilikçi ürün ve hizmetler sunuyoruz. Özellikle tarım ve turizm sektörü ile KOBİ’leri stratejik alanlar olarak değerlendiriyoruz. KOBİ’lerimize verdiğimiz desteği sürdürmek amacıyla ülkenin dört bir yanında geliştirdiğimiz işbirlikleri sayesinde, onlarca Ticaret, Sanayi ve Esnaf Odası’nın üyelerine ‘İşletme Kart’ ile ulaştık. Geçtiğimiz yıldan başlayan ve bu yılda devam ettirdiğimiz tarım sektörüne özel projeler ve etkinlikler sayesinde, ülkenin dört bir yanında 3 milyon üreticimizle doğrudan temas kurmayı başardık. Yıl sonuna kadar sayılarını 60’a ulaştırmayı planladığımız ‘özel tarım şubeleri’ ile, 2009’da bu alandaki iddiamızı daha da güçlendireceğiz. Bireysel bankacılık tarafında da, müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran, hızlı ve pratik çözümler sunan başarılı kampanyalara imza atmaya devam ediyoruz. Yeni marka stratejimiz çerçevesinde son dönemde gerçekleştirdiğimiz iletişim atağıyla da oldukça ses getirdik. Toplumun geniş kesimlerine DenizBank’ın yakın, sıcak, güleryüzlü duruşunu anlatan iletişim çalışmalarımızın olumlu geri dönüşlerini şimdiden almaya başladık.” DenizBank, 2009 yılında yeni yatırımlarıyla yıl sonuna kadar yurt içinde 450 ve yurt dışında 12 şubeye ulaşmayı hedeflerken, bilgi teknolojisi yatırımlarını da artırarak, alternatif dağıtım kanallarından verdiği hizmetin kalitesini de mükemmelleştirmeyi amaçlıyor. Foreks Haber Merkezi (12/05/2009 - 17:37:04) |
VILI :: BRISA-DENTA
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz