LOGO Logo Yazılım
VILI :: KENT-MIGRS
1 sayfadaki 1 sayfası
Geri: LOGO Logo Yazılım
***LOGO*** Logo Yazilim Sanayi ve Ticaret A.S.'nden gelen yazi: Sirketimizin 8 Mayis 2009 tarihinde yaptigi aciklamaya ek aciklamadir. 1) Worldbi Yazilim Sanayii ve Ticaret A.S.(“Worldbi”), 1997 yilinda kurulmus is zekâsi urunleri gelistiren ve pazarlayan bir yazilim firmasidir. Sirketimizin %71.87 hisse orani ile ana hissedari olan Logo Yatirim Holding A.S. Worldbi’a 2006 yilinda %22 oraninda istirak etmistir. Worldbi’a 2007 yilinda Teknoloji Yatirim A.S. %32 oraninda ortak olmus, yapilan sermaye arttirimina Logo Holding A.S. de istirak etmis ve Worldbi’daki hisse orani %27.8’e yukselmistir. 2) Worldbi’in is zekasi urunleri, Logo Yazilim’in ana faaliyeti kapsaminda gelistirdigi ve pazarladigi urunleri destekleyici niteliktedir. Bu nedenle Sirketimiz Worldbi firmasinin gelisim potansiyelini degerlendirmis ve Logo Yatirim Holding’in bu sirketteki hisselerini satin alma karari vermistir. 3) Sozkonusu hisselerin deger tesbiti SPK’nin Seri:VIII No:45 sayili Sermaye Piyasasinda Uluslararasi Degerleme Standartlari Hakkinda Tebligi esaslarina uygun olarak Standard Unlu Menkul Degerler A.S. tarafindan yapilmistir. 4) Degerleme raporunda kullanilan varsayimlar ve degerleme sonuclari asagidaki gibidir: * Worldbi degerleme calismasi indirgenmis nakit akimlari yontemi (“INA”) kullanilarak hazirlanmistir. * Bu cercevede degerleme calismasinin ilk asamasi olarak Worldbi yonetimi ile ortak bir calisma sonucu 2009 – 2014 yillarina ait is plani olusturulmustur. Soz konusu is plani yonetimce onaylanmis ancak gelecek yillara ait buyume varsayimlarinin oldukca muhafazakar oldugu dile getirilmistir * Uluslararasi finans piyasalarinda cok fazla kullanilmakta olan ”Carpanlar Yontemi” ile degerleme metodu ise Worldbi’in henuz gelisme asamasinda bir firma olmasi nedeni ile anlamli sonuclar vermemektedir. Bu nedenle degerleme calismasi kapsaminda dikkate alinmamistir * Degerleme calismasi Sirket’in henuz gelisme evresinin cok baslarinda olmasi ve dolayisi ile gecmis performansinin saglikli bir sekilde analiz edilme imkaninin bulunmamasi nedeni ile konservatif bir bakis acisi ile gerceklestirilmistir. * Calisma sonucunda ulasilan degerler Worldbi’nin Haziran 2009 hesaplanan tahmini degerleridir. ***LOGO*** (11/05/2009 - 16:08:40) |
Geri: LOGO Logo Yazılım
***LOGO******HABERIN DEVAMI 1*** * Worldbi’nin gelisimi belirli varsayimlar
cercevesinde Logo Yazilim’in musteri portfoy gelisimi ile iliskilendirilmistir.
Diger bir degisle farkli musteri gruplarina erisim, yurtdisi pazarlar, BI
hosting gibi farkli hizmet gelirleri vb. buyume olanaklari degerlendirilmeye
alinmamistir. Bu gibi faktorlerin dikkate alinmasi degerlemeyi olumlu yonde
etkileyecegi belirtilmistir. * Logo Yazilim’in musteri portfoyunun %50’lik
kismina Worldbi urunu satilmayacagi varsayilmistir. Bu gruba yonelik sifir
penetrasyon oraninin kullanilmasi temkinli bir yaklasim oldugu belirtilmistir. *
Worldbi yonetimi tarafindan Worldbi urunlerinin ozellikle Turkiye’de faaliyet
gostermekte olan KOBI’lerin Is Zekasi ihtiyaclarini onemli olcude
karsilayabilecek nitelikte ve piyasadaki global oyuncular tarafindan sunulan
muadil urunlere oranla gorsellik, kolay kullanim, fiyat vb. acilardan onemli
avantajlara sahip oldugu belirtilmis, degerleme calismasi bu varsayimlar
cercevesinde gerceklestirilmistir * Buna ilaveten Logo Yazilim’in Worldbi Is
Zekasi urunlerinin aktif pazarlama ve satisini destekleyecegi ongorulmustur. Bu
sekilde bir destek olmamasi durumunda ongorulen is planina ulasilmasi kolay
degildir * “Musteri Kaybetme Orani” %20 gibi yuksek bir oran olarak secilmistir.
Bu dogrultuda kazanilan musterilerin 3 yil icinde tamami ile kaybedilecegi
varsayilmistir. Genel uygulamada %20’lik musteri kaybetme orani oldukca yuksek
bir oran olarak kabul gormektedir. Bilisim sektorunde bu oran %5 civarinda
gerceklesmekte, Logo’da ise bu oran %2 ile %5 seviyeleri arasinda degismektedir
* Upgrade veya yeni urun talep edecek musteri orani ise kalan kullanicilarin
(kaybedilen musteriler dikkate alindiktan sonra) %50’si olarak ongorulmustur.
Upgrade talep edecek musterilerin sayisi ilk yilin sonunda degil, ikinci yilin
sonunda ilk yila baz edilerek hesaplanmistir. Bu perspektif yine konservatif
bakis acisina sadik kalmak acisindan kullanilmistir * Nakit akimlarinin
indirgenmesi amaci ile kullanilan iskonto orani dolar bazinda %26-34 araliginda
kullanilmistir. Halihazirda Turkiye’de olgunluga erismis sirketlerin degerleme
calismalarinda kullanilmakta olan dolar bazli iskonto orani %14-16 araligindadir
* Logo Yazilim musteri projeksiyon calismasi Logo tarafindan
gerceklestirilmistir, bu cercevede Logo Yazilim 2008 yil sonu musterileri
“Mevcut Portfoy” olarak degerlendirilmistir ***LOGO******HABERIN DEVAMI 1***
(11/05/2009 - 16:08:42)
cercevesinde Logo Yazilim’in musteri portfoy gelisimi ile iliskilendirilmistir.
Diger bir degisle farkli musteri gruplarina erisim, yurtdisi pazarlar, BI
hosting gibi farkli hizmet gelirleri vb. buyume olanaklari degerlendirilmeye
alinmamistir. Bu gibi faktorlerin dikkate alinmasi degerlemeyi olumlu yonde
etkileyecegi belirtilmistir. * Logo Yazilim’in musteri portfoyunun %50’lik
kismina Worldbi urunu satilmayacagi varsayilmistir. Bu gruba yonelik sifir
penetrasyon oraninin kullanilmasi temkinli bir yaklasim oldugu belirtilmistir. *
Worldbi yonetimi tarafindan Worldbi urunlerinin ozellikle Turkiye’de faaliyet
gostermekte olan KOBI’lerin Is Zekasi ihtiyaclarini onemli olcude
karsilayabilecek nitelikte ve piyasadaki global oyuncular tarafindan sunulan
muadil urunlere oranla gorsellik, kolay kullanim, fiyat vb. acilardan onemli
avantajlara sahip oldugu belirtilmis, degerleme calismasi bu varsayimlar
cercevesinde gerceklestirilmistir * Buna ilaveten Logo Yazilim’in Worldbi Is
Zekasi urunlerinin aktif pazarlama ve satisini destekleyecegi ongorulmustur. Bu
sekilde bir destek olmamasi durumunda ongorulen is planina ulasilmasi kolay
degildir * “Musteri Kaybetme Orani” %20 gibi yuksek bir oran olarak secilmistir.
Bu dogrultuda kazanilan musterilerin 3 yil icinde tamami ile kaybedilecegi
varsayilmistir. Genel uygulamada %20’lik musteri kaybetme orani oldukca yuksek
bir oran olarak kabul gormektedir. Bilisim sektorunde bu oran %5 civarinda
gerceklesmekte, Logo’da ise bu oran %2 ile %5 seviyeleri arasinda degismektedir
* Upgrade veya yeni urun talep edecek musteri orani ise kalan kullanicilarin
(kaybedilen musteriler dikkate alindiktan sonra) %50’si olarak ongorulmustur.
Upgrade talep edecek musterilerin sayisi ilk yilin sonunda degil, ikinci yilin
sonunda ilk yila baz edilerek hesaplanmistir. Bu perspektif yine konservatif
bakis acisina sadik kalmak acisindan kullanilmistir * Nakit akimlarinin
indirgenmesi amaci ile kullanilan iskonto orani dolar bazinda %26-34 araliginda
kullanilmistir. Halihazirda Turkiye’de olgunluga erismis sirketlerin degerleme
calismalarinda kullanilmakta olan dolar bazli iskonto orani %14-16 araligindadir
* Logo Yazilim musteri projeksiyon calismasi Logo tarafindan
gerceklestirilmistir, bu cercevede Logo Yazilim 2008 yil sonu musterileri
“Mevcut Portfoy” olarak degerlendirilmistir ***LOGO******HABERIN DEVAMI 1***
(11/05/2009 - 16:08:42)
Geri: LOGO Logo Yazılım
***LOGO******HABERIN DEVAMI 2*** * Calismada Worldbi’nin Logo Yazilim’in bu 3
urun grubu Mevcut Portfoy kullanicilarina belirli oranlarda penetre ederek Is
Zekasi urunleri satabilecegi ongorulmustur. Belirlenen “Hedef Penetrasyon”
oranlari Sirket yonetiminin ongoruleridir. Belirlenen Hedef Penetrasyon
hedeflerine ise can egrisi formasyonu olusturur sekilde kademeli olarak 2014
yilina kadar %100 oraninda ulasilacagi varsayilmistir. Diger taraftan Worldbi
yonetimi Hedef Penetrasyon oranlarina 2011 yilinda ulasilmasini mumkun
gormektedir * Iskonto faktoru hesaplamasinda risksiz getiri orani olarak 2014
vadeli $Eurobond getiri orani kullanilmistir * Beta katsayisi 1.5 olarak
secilmistir. Global yazilim sirketlerinin ortalama betasi 1 seviyelerindedir,
ancak belirsizlik faktorunun etkisi ile Worldbi beta’si 1.5 olarak
degerlendirilmistir. Hassasiyet araligi calismasinda Worldbi tahmini degeri 1-2
beta araliginda incelenmistir * Risk primi olarak %14 gibi yuksek bir oran
dikkate alinmistir. Halihazirda Turkiye’de olgunluga erismis sirketlerin
degerleme calismalarinda kullanilmakta olan tipik $ risk prim oranlari yaklasik
%6-8 araliginda gerceklesmektedir. Worldbi’in henuz gelisme evresinde olmasi
nedeni ile risk primi yuksek tutulmustur. Ayrica hassasiyet analizlerinde de
farkli risk primi araliklarinda Sirket degeri incelenmistir. * Worldbi’in
degerlemesi, Sirket’in yeni bir urun cikarmis olmasi ve daha onceki yillara ait
performansinin test edilebilir ozellikte olmamasindan oturu asagidaki iki
varsayima temelden baglidir. Bu varsayimlardan birinin dahi gerceklesmemesi
durumunda, yapilan Is Plani’na ulasilmasi mumkun olmayabilir -Cikarilan bu urun
Yonetim’in ifade ettigi gibi, Logo musterilerinin halihazirda kullandiklari
yazilim programlarina uyumlu, rakipleriyle etkin rekabet edebilecek ozelliklere
sahip ve kullanimi kolay bir urundur. -Logo Yazilim Worldbi Is Zekasi
urunlerinin pazarlama ve satisini aktif olarak destekleyecektir. * Diger
taraftan, yukaridaki temel varsayimlarin gerceklesmesi durumunda dahi SuXess
urununun analiz edilebilir bir gecmisi olmamasi nedeniyle degerleme calismasi
Worldbi Yonetim’inin de onayladigi sekilde oldukca konservatif bir bakis acisi
ile gerceklestirilmistir. Bu kapsamda ongorulen varsayimlar su sekilde
siralanabilir -Worldbi Is Zekasi urunleri, sadece Logo Yazilim’in musteri
portfoyune pazarlanacaktir ***LOGO******HABERIN DEVAMI 2*** (11/05/2009 -
16:08:44)
urun grubu Mevcut Portfoy kullanicilarina belirli oranlarda penetre ederek Is
Zekasi urunleri satabilecegi ongorulmustur. Belirlenen “Hedef Penetrasyon”
oranlari Sirket yonetiminin ongoruleridir. Belirlenen Hedef Penetrasyon
hedeflerine ise can egrisi formasyonu olusturur sekilde kademeli olarak 2014
yilina kadar %100 oraninda ulasilacagi varsayilmistir. Diger taraftan Worldbi
yonetimi Hedef Penetrasyon oranlarina 2011 yilinda ulasilmasini mumkun
gormektedir * Iskonto faktoru hesaplamasinda risksiz getiri orani olarak 2014
vadeli $Eurobond getiri orani kullanilmistir * Beta katsayisi 1.5 olarak
secilmistir. Global yazilim sirketlerinin ortalama betasi 1 seviyelerindedir,
ancak belirsizlik faktorunun etkisi ile Worldbi beta’si 1.5 olarak
degerlendirilmistir. Hassasiyet araligi calismasinda Worldbi tahmini degeri 1-2
beta araliginda incelenmistir * Risk primi olarak %14 gibi yuksek bir oran
dikkate alinmistir. Halihazirda Turkiye’de olgunluga erismis sirketlerin
degerleme calismalarinda kullanilmakta olan tipik $ risk prim oranlari yaklasik
%6-8 araliginda gerceklesmektedir. Worldbi’in henuz gelisme evresinde olmasi
nedeni ile risk primi yuksek tutulmustur. Ayrica hassasiyet analizlerinde de
farkli risk primi araliklarinda Sirket degeri incelenmistir. * Worldbi’in
degerlemesi, Sirket’in yeni bir urun cikarmis olmasi ve daha onceki yillara ait
performansinin test edilebilir ozellikte olmamasindan oturu asagidaki iki
varsayima temelden baglidir. Bu varsayimlardan birinin dahi gerceklesmemesi
durumunda, yapilan Is Plani’na ulasilmasi mumkun olmayabilir -Cikarilan bu urun
Yonetim’in ifade ettigi gibi, Logo musterilerinin halihazirda kullandiklari
yazilim programlarina uyumlu, rakipleriyle etkin rekabet edebilecek ozelliklere
sahip ve kullanimi kolay bir urundur. -Logo Yazilim Worldbi Is Zekasi
urunlerinin pazarlama ve satisini aktif olarak destekleyecektir. * Diger
taraftan, yukaridaki temel varsayimlarin gerceklesmesi durumunda dahi SuXess
urununun analiz edilebilir bir gecmisi olmamasi nedeniyle degerleme calismasi
Worldbi Yonetim’inin de onayladigi sekilde oldukca konservatif bir bakis acisi
ile gerceklestirilmistir. Bu kapsamda ongorulen varsayimlar su sekilde
siralanabilir -Worldbi Is Zekasi urunleri, sadece Logo Yazilim’in musteri
portfoyune pazarlanacaktir ***LOGO******HABERIN DEVAMI 2*** (11/05/2009 -
16:08:44)
Geri: LOGO Logo Yazılım
***LOGO******HABERIN DEVAMI 3*** -Is Zekasi yazilim programlari disinda BI hosting gibi sonraki yillarda eklenebilecek gelir kalemleri degerlemeye dahil edilmemistir -Calismada mevcut Logo musterilerine Hedef Penetrasyonun 5 yil icerisinde gerceklesecegi ongorulmekte, Worldbi Yonetimi ise bu penetrasyonun 3 yil icerisinde gerceklesecegini ongormektedir -Worldbi yonetimi Logo Yazilim’in onumuzdeki yilllarda portfoyune ekleyecegi yeni musterilere ayni hedef penetrasyon oranlari ile ulasilabilecegini ongormektedir. Ancak degerleme calismasinda Logo Yazilim’in gelecege yonelik portfoy buyumesinde meydana gelebilecek olumsuzluklari yansitmak ve gelecege yonelik diger risk faktorlerini dikkate almak adina hedef oranlara onemli iskontolar uygulanmistir -“Musteri Kaybetme” orani %20 olarak kullanilmistir. Bu orana gore kazanilan her bir musterinin 5 yil icerisinde portfoyden cikacagi hesaplanmistir -2010 yilindan baslamak uzere, yillik musteri portfoyunun (giden musterilerden sonra) %50’sinin upgrade alacagi varsayilmistir * Kullanilan varsayimlar cercevesinde hesaplanan nakit akimlarinin indirgenmesi yolu ile bulunan tahmini sirket degeri 5 ile 6 milyon ABD dolari araligindadir, INA gore hesaplanan Tahmini Sirket Degeri ABD $5,469,227’dir * Toplam tahmini degerin yaklasik %20’lik kismi “Artik Deger” den olusmaktadir. Bunun temel sebebi is planinda gelecege donuk buyume imkanlarinin kisitli tutulmasidir. Bu muhafazakar yaklasim ile amac Sirket’in mevcut urun gami sonrasi ayni basariyi getiremeyecek bir urun cikarmasi ve/veya rekabet karsisinda gerileyecek olmasi senaryolarini mumkun oranda degerlemeye yansitabilmektir. Soz konusu yaklasik %20’lik Artik Deger orani genelde standart INA calismalarina kiyasla oldukca dusuk oldugu belirtilmistir * Degerleme parametreleri uzerinden yapilan hassasiyet analizleri sonucu tahmini deger araliginin 5 ile 6 milyon ABD Dolari arasinda oldugu gozlemlenmektedir * “Cikis Carpanlari” metodu ile hesaplanan degerin ise ortalamada 7.7 milyon ABD Dolari seviyelerine ulastigi gorulmektedir. Burada kullanilan temel varsayim 2014 yilinda Sirket’in belirli bir buyumeye ulasmis olmasi nedeni ile piyasadaki benzer sirketlerin VAFOK carpanlarindan islem gorebilecegi ongorusudur ***LOGO******HABERIN DEVAMI 3*** (11/05/2009 - 16:08:46) |
Geri: LOGO Logo Yazılım
***LOGO******HABERIN DEVAMI 4*** * Diger taraftan Worldbi’nin kurulus asamasinda bir firma olmasi, SuXess’in henuz piyasada belirli bir musteri kitlesine ulasmamis olmasi vb. belirsizlik faktorlerine bagli olarak degerlemenin bulunan tahmin araliginin alt kisimlarina yakin olacagi dusunulmektedir. 5) Sirketimiz, Logo Yatirim Holding A.S.’nin Worldbi Yazilim Sanayii ve Ticaret A.S.’ de bulunan %27.8’lik hissenin tamamini toplam 2.180.000TL bedel ile satin almaya karar vermistir. Bu satin alma isleminde, konzervatif yaklasim ile Worldbi’e Degerleme Raporu ile takdir edilen sirket degerinin alt siniri dikkate alinmistir. ***LOGO*** (11/05/2009 - 16:08:48) |
VILI :: KENT-MIGRS
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz